Mutza Design

Bradesco Private Bank

Design Gráfico

A primeira vez que parte das obras da artista Frida Kahlo aterrissaram Brasil foi em setembro de 2015, com a exposição Frida Kahlo, conexões entre mulheres surrealistas no México. Antes da mostra ser aberta ao público, o Bradesco Prime convidou alguns de seus clientes para um pré-evento exclusivo.

Referência cultural e política da história mexicana entre os anos 1930 e 1950,
a coleção de Frida é composta de pinturas, desenhos, litogravuras e, especialmente, de retratos, presentes na exposição. Daí surgiu a inspiração para a criação da identidade do evento: uma releitura gráfica de seus intensos autorretratos.

Graphic Design

The first time that a part of artist Frida Kahlo’s works landed in Brazil was September 2015, with the exhibition “Frida Kahlo, conexões entre mulheres surrealistas no México” (in English: “Frida Kahlo, connections between Surrealist Women in Mexico”). Before the show was open to the public, Bradesco Prime invited some of its customers to an exclusive pre-event.

Famous for being a cultural and political reference of Mexican history between the 30s and 50s, Frida’s collection is composed of paintings, drawings, lithographs, and especially portraits all of them presented at the exhibition. From this last type of work, came the inspiration for the creation of the event’s identity: a graphic rereading of her intense self-portraits.

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Design Gráfico

A primeira vez que parte das obras da artista Frida Kahlo aterrissaram Brasil foi em setembro de 2015, com a exposição Frida Kahlo, conexões entre mulheres surrealistas no México. Antes da mostra ser aberta ao público, o Bradesco Prime convidou alguns de seus clientes para um pré-evento exclusivo.

Referência cultural e política da história mexicana entre os anos 1930 e 1950, a coleção de Frida é composta de pinturas, desenhos, litogravuras e, especialmente, de retratos, presentes na exposição. Daí surgiu a inspiração para a criação da identidade do evento: uma releitura gráfica de seus intensos autorretratos.

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The first time that a part of artist Frida Kahlo’s works landed in Brazil was September 2015, with the exhibition “Frida Kahlo, conexões entre mulheres surrealistas no México” (in English: “Frida Kahlo, connections between Surrealist Women in Mexico”). Before the show was open to the public, Bradesco Prime invited some of its customers to an exclusive pre-event.

Famous for being a cultural and political reference of Mexican history between the 30s and 50s, Frida’s collection is composed of paintings, drawings, lithographs, and especially portraits all of them presented at the exhibition. From this last type of work, came the inspiration for the creation of the event’s identity: a graphic rereading of her intense self-portraits.

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A primeira vez que parte das obras da artista Frida Kahlo aterrissaram Brasil foi em setembro de 2015, com a exposição Frida Kahlo, conexões entre mulheres surrealistas no México. Antes da mostra ser aberta ao público, o Bradesco Prime convidou alguns de seus clientes para um pré-evento exclusivo.

Referência cultural e política da história mexicana entre os anos 1930 e 1950, a coleção de Frida é composta de pinturas, desenhos, litogravuras e, especialmente, de retratos, presentes na exposição. Daí surgiu a inspiração para a criação da identidade do evento: uma releitura gráfica de seus intensos autorretratos.

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The first time that a part of artist Frida Kahlo’s works landed in Brazil was September 2015, with the exhibition “Frida Kahlo, conexões entre mulheres surrealistas no México” (in English: “Frida Kahlo, connections between Surrealist Women in Mexico”). Before the show was open to the public, Bradesco Prime invited some of its customers to an exclusive pre-event.

Famous for being a cultural and political reference of Mexican history between the 30s and 50s, Frida’s collection is composed of paintings, drawings, lithographs, and especially portraits all of them presented at the exhibition. From this last type of work, came the inspiration for the creation of the event’s identity: a graphic rereading of her intense self-portraits.